.

ما در زندگی روزمره‌ مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چيزيم كه فرصت ديدن و درک دقايق زيبا را از دست می‌دهيم.



۱۵ فروردین ۱۳۹۵

پوستر تعدادی از فیلم‌های ایرانی پیش از انقلاب سال57 13.....

پوستر شماری از فیلم‌های عامه‌پسند و فیلم‌های موج نوی سینمای ایران پیش از انقلاب را در این جا ببینید.
"قادر" • "گروگان"
طراحان پوستر فیلم پیش از انقلاب از لحاظ تکنیکی به نرم‌افزارهای گرافیکی امروزی دسترسی نداشتند و این نکته کارشان را نسبت به کسانی که امروزه پوستر فیلم طراحی می‌کنند، به مراتب سخت‌تر می‌کرد. پوستر فیلم "قادر" به کارگردانی رضا صفایی و پوستر فیلم "گروگان" به کارگردانی احمد شیرازی.
فیلم "روسپی" به کارگردانی عباس شباویز و با بازیگرانی هم‌چون رضا بیک ایمانوردی و آذر شیوا در سال ۱۳۴۸ ساخته شد.
حسن سیاه"

رقص و آواز از عناصر مهم سینمای عامه پسند ایران پیش از انقلاب بودند که در پوستر فیلم‌های سینمایی نیز منعکس می‌شدند. فیلم "حسن سیاه" که با بازی بازیگرانی هم‌چون فخری خوروش و نصرت‌اله كريمی و به کارگردانی پرويز اصانلو در سال ۱۳۵۱ ساخته شد.

"مغربی" • "اوستا کریم نوکرتیم"
در بسیاری از پوستر فیلم‌های پیش از انقلاب چهره بازیگرانی هم‌چون فردین، ناصر ملک‌مطیعی، گوگوش، پوری بنایی، حمیده خیرآبادی (نادره)، فروزان، بیک ایمانوردی، بهمن مفید، بهروز وثوقی و ... که بازیگران محبوب پیش ازا انقلاب بودند به چشم می‌خورد. پوستر فیلم "مغربی" به کارگردانی محمدرضا فاضلی و پوستر فیلم "اوستا کریم نوکرتیم" به کارگردانی محمود کوشان.
"باباشمل"
"باباشمل" دومین فیلم موزیکال علی حاتمی پس از فیلم "حسن کچل" است. این فیلم در سال ۱۳۵۰ با بازی بازیگرانی هم‌چون فردین، ناصر ملک مطیعی، فروزان و بهمن مفید ساخته شد.
"شوهر کرایه‌ای"
شوهر کرایه‌ای فیلمی به کارگردانی نصرت‌اله وحدت است که در سال ۱۳۵۳ ساخته شد.
"ایوالله" • "ممل آمریکایی"
فیلم "ایوالله" در سال ۱۳۵۰ به کارگردانی منوچهر نوذری ساخته شد. در این فیلم نعمت‌اله آغاسی و سیمین غفاری بازی کرده‌اند. در فیلم "ممل آمریکایی" نیز بازیگرانی هم‌چون بهروز وثوقی و گوگوش بازی کرده‌اند. این فیلم در سال ۱۳۵۴ و به کارگردانی شاپور قریب ساخته شد.
"قیصر"
فیلم "قیصر" به کارگردانی مسعود کیمیایی از جمله فیلم‌های موج نوی سینمای پیش از انقلاب ایران است. این فیلم که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد با بازی بازیگرانی هم‌چون بهروز وثوقی، ناصر ملک‌مطیعی، ایران دفتری، پوری بنایی و بهمن مفید نقش مهمی در ایجاد موجی جدید در سینمای ایران داشت.
"رضا موتوری" • "طوقی"
فیلم "رضا موتوری" به کارگردانی مسعود کیمیایی و با بازی بهروز وثوقی، فریبا خاتمی و بهمن مفید در سال ۱۳۴۹ ساخته شد. فیلم "طوقی" نیز از جمله فیلم‌های موج نوی سینمای ایران پیش از انقلاب است. این فیلم در سال ۱۳۴۹ به کارگردانی علی حاتمی ساخته شد. داستان این فیلم آمیزه‌ای از چندین واقعه است.