.

ما در زندگی روزمره‌ مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چيزيم كه فرصت ديدن و درک دقايق زيبا را از دست می‌دهيم.



۰۴ فروردین ۱۳۹۵

                     تصاویر دیدنی از آثار باستانی ایران 
                               
تخت جمشید پایتخت باشکوه و تشریفاتیِ پادشاهی ایران در زمان امپراتوری هخامنشیان بوده که در آن جشن‌های نوروز با شکوه هر چه بیشتر برگزار می‌شد.
 تخت جمشید یا پرسپولیس بزرگترین و با شکوه‌ترین بنایی است که در آن دوره بر زمین ساخته شد و نماد بهشت در زمان خود بوده . این مکان در فاصله ۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد و گردشگران زیادی در تعطیلات نوروزی از آن بازدید می‌کنند.
                                

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد مجموعه‌ای از سازه‌های باستانی برجای‌مانده از دوران هخامنشی است که در شهرستان پاسارگاد در استان فارس جای گرفته است.
 این جایگاه هر سال میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی است. این مجموعه دربرگیرنده ساختمان‌هایی چونآرامگاه کوروش کبیر است که پنجمین مجموعه ثبت‌شده در فهرست آثار میراث جهانی در ایران است.
قلعه تاریخی فلک‌الافلاک در شهر خرم‌آباد استان لرستان در تعطیلات عید میزبان مهمانان نوروزی است. قلعه فلک‌الافلاک بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد و در نزدیکی رودخانه مرکز شهر قرار گرفته و چشم‌گیرترین اثر تاریخی و گردشگری این شهر است.
مجموعه تاریخی طاق بستان در تعطیلات عید میزبان مهمانان نوروزی است. طاق بستان (به کردی کرمانشاهی "تاق وه سان" به معنی طاقی از سنگ) مجموعه‌ای از سنگ‌نگاره‌ها و سنگ‌نبشته‌های دورهٔ ساسانی است که در شمال غربی شهر کرمانشاه در غرب ایران واقع شده است. این مجموعه که در قرن سوم میلادی ساخته شده از ارزش هنری و تاریخی کم‌نظیری برخوردار است.