.

ما در زندگی روزمره‌ مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چيزيم كه فرصت ديدن و درک دقايق زيبا را از دست می‌دهيم.



۲۳ اسفند ۱۳۹۴

                                معرفی گران‌ترین شهرهای جهان
طبق فهرست منتشره از سوی واحد اطلاعات موسسه "اکونومیست"، سنگاپور، زوریخ و هنگ‌کنگ به ترتیب گرا‌ن‌ترین شهرهای جهان در نیمه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی هستند. قیمت اجاره خانه در سنگاپور برای هر ۱۰۰ متر مربع در یک محله خوب ۴۵۰۰ یورو (حدود ۱۷ میلیون تومان) در ماه یا حتی بالاتر از آن است. در این فهرست دهلی‌نو در هند، دمشق در سوریه و کاراکاس در ونزوئلا ارزان‌ترین شهرهای جهان معرفی شده‌اند.
معرفی حزب‌الله لبنان به عنوان "گروهی تروریستی"
پس از شورای همکاری خلیج فارس، کشورهای عضو اتحادیه عرب نیز با صدور قطعنامه‌ای حزب‌الله لبنان را "گروهی تروریستی" اعلام کردند. لبنان و عراق با این موضع‌گیری مخالفت کرده‌اند. عربستان اخیرا اعلام کرد که کمک‌های نظامی و امنیتی خود به لبنان را قطع می‌کند. علاوه بر شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، آمریکا، کانادا، اتحادیه اروپا نیز حزب‌الله را در فهرست گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی کرده‌اند.
قطعنامه علیه سربازان کلاه‌آبی
شورای امنیت در واکنش به افزایش موارد اتهام سوءاستفاده جنسی علیه سربازان کلاه‌آبی قطعنامه‌‌ای تصویب کرد. در این قطعنامه از کشورهای اعزام کننده سربازان حافظ صلح خواسته شده است اتهام سوءاستفاده جنسی را با جدیت بیشتری پیگیری کنند. به گزارش دبیرکل سازمان ملل تنها در سال گذشته ۶۹ مورد اتهام علیه سربازان کلاه‌آبی مطرح شده است. محل مأموریت این سربازان اغلب کشورهای آفریقایی بوده است.
درگذشت مخترع ایمیل
ریموند ساموئل تاملینسون مخترع پست الکترونیکی (ایمیل) در سن ۷۴ سالگی درگذشت. او در سال ۱۹۷۱ توانست از طریق اینترنت نخستین پیام دیجیتال به شکل امروزی آن را از طریق نسخه ابتدایی اینترنت که به آپرانت (Apranet) معروف بود و ارتش ایالات متحده از آن استفاده می‌کرد، ارسال کند. تامیلنسون برای نامه دیجیتال خود از علامت @ استفاده کرد که از آن پس برای ارسال پیام‌های اینترنتی به‌کار می‌رود.
اعتراف به دوپینگ
ماریا شاراپووا در کنفرانسی خبری اعلام کرد که نتیجه تست دوپینگش در مسابقات تنیس آزاد استرالیا مثبت بوده است. به گفته شاراپووا، او در ده سال گذشته به دلیل بیماری دارویی به نام ملدونیوم (میلدرونیت) مصرف می‌کرده که به تازگی در فهرست داروهای ممنوعه قرار گرفته است. پس از اعلام این موضوع کمپانی "نایک" از قطع همکاری‌اش با این تنیس‌باز ۲۸ ساله خبر داد. شرکت راکت‌سازی "هد" نیز همکاری‌اش را با وی قطع کرد.