دلیل اصلی فعالیت وسایل نقلیه فرسوده در شهر کابل نبود قوانینی برای خروج این خودروها و اسقاط آنهاست. فقر مردم نیز دلیل دیگری است بر استفاده از این خودروها.
بیشتر ساکنان کابل توانایی پرداخت کرایه تاکسی یا مینیبوسهای شهری را ندارند. به همین دلیل ترجیح میدهند از اتوبوسهای فرسودهای استفاده کنند که کرایهشان اندک است.
موتورهای فرسوده به شدت در آلودگی هوای کابل تاثیر میگذارند. این موتورها چندین برابر بیشتر از حد تعیین شده دود ایجاد میکنند و هوای پایتخت افغانستان را به شدت میآلایند.
آنها نه شماره شناسایی دارند، نه پروانه کار، نه بیمه. رانندگان این خودروها میتوانند در صورت بروز حادثه محل را ترک کنند و هیچ مدرکی نیز برای محکوم کردن عامل حادثه وجود نخواهد داشت!!!.
مینیبوسهای بنز بسیار قدیمی هنوز در کابل فعالاند و مورد استفاده قرار میگیرند. گرچه بسیاری از رانندگان بر این نظرند که خودروهای قدیمی به مراتب محکمتر از خودروهای جدید ساخته شدهاند، اما نگهداری و ترمیم آنها یکی از مشکلات بزرگ در پایتخت افغانستان شده است.
دولت افغانستان موفق نشده خودروهای فرسوده کابل را از سطح شهر جمعآوری کند. یکی از دلایل اصلی این امر کمبود وسایط نقلیه جدید است. مسئولان دولتی افغانستان میدانند در صورت جمعآوری خودروهای فرسوده سیستم نقلیه شهر کابل فلج خواهد شد. بسیاری خودروهای فرسودهشان را "نانآور خانه" می نامند..
دولت افغانستان موفق نشده خودروهای فرسوده کابل را از سطح شهر جمعآوری کند. یکی از دلایل اصلی این امر کمبود وسایط نقلیه جدید است. مسئولان دولتی افغانستان میدانند در صورت جمعآوری خودروهای فرسوده سیستم نقلیه شهر کابل فلج خواهد شد. بسیاری خودروهای فرسودهشان را "نانآور خانه" می نامند..