.

ما در زندگی روزمره‌ مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چيزيم كه فرصت ديدن و درک دقايق زيبا را از دست می‌دهيم.



۰۴ شهریور ۱۳۹۲

دوچرخه سواری خانم ها از دید منادیان اسلامی در ایران اسلامی!

در ایران <اسلامی> دوچرخه سواری زنان و دختران در سطح شهرها مجاز نیست و این ممنوعیت با دلایل شرعی توجیه می‌شود!!. از نظر برخی محافل تندرو و<عقب مانده های دوران>، دوچرخه‌سواری زنان "بی‌حیایی" و "شهوت‌برانگیز" است

در سراسر جهان دوچرخه برای بسیاری از زنان و مردان وسیله نقلیه‌ای بسیار عادی محسوب می‌شود. مردم با آن سر کار می‌روند، خرید می‌کنند، به مدرسه و دانشگاه می‌روند. دوچرخه و دوچرخه سواری بخشی از زندگی مردم جهان است

ساختار بسیاری از شهرهای جهان تغییر کرده و از حالت "اتومبیل‌محوری" خارج شده است. حالا دیگر دوچرخه‌سواران نیز در باند‌های مخصوص خود در خیابان‌های شهر رکاب می‌زنند



استفاده از دوچرخه برای ایرانیان اما بیشتر جنبه "تفریحی" دارد. دوچرخه در زندگی روزمره اکثریت مردم ایران نقشی ندارد. این درحالی است که استفاده از دوچرخه نه تنها در کاهش ترافیک و آلودگی هوا، بلکه در تحرک جسمی و تندرستی نیز تاثیرگذار است. در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است که ۵۴ درصد مردان و ۷۰ درصد زنان ایرانی اضافه وزن دارند. به گزارش ایسنا، ۶۰ درصد ایرانیان فعالیت فیزیکی ندارند
بحث دوچرخه سواری زنان در ایران از سال ۱۳۷۴ مطرح شد. همان سال پیست دوچرخه سواری مخصوص بانوان در پارک چیتگر افتتاح شد. در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی در بین مقامات دولتی ایران، اختلاف نظر پیرامون مجاز بودن و یا نبودن دوچرخه سواری زنان در اماکن عمومی حاکم بوده است.



آيت‌الله< آخوند> علم‌الهدی!، امام جمعه مشهد می‌گوید:«دختر خانمی که ياد گرفته در کوچه و خيابان سوار دوچرخه شود، اين دوچرخه را با لباس گشاد و مقنعه که سوار نمی‌‌شود، او با لباس کوتاه و تنگ سوار دوچرخه می‌شود و لباس کوتاه و تنگ اين دختر روی زين دوچرخه با ايمان پسر جوان تو چه می‌‌کند؟ چه کسی اجازه داده زن‌ها و دخترها سوار دوچرخه شوند؟ اين دوچرخه‌سواری را چه کسی راه انداخته است؟»
سایت مدیریت مطالعات تربیتی! و فرهنگی! با استناد به روایتی از "امام صادق" در مورد سوار شدن زنان بر زین اسب آن را به دوچرخه سواری بانوان بسط داده و می‌نویسد: «اسلام و آموزه‌های ارزشمند آن، عفت و حیا را بر زن می‌پسندد و از هر آنچه که باعث لطمه به آن شود نهی کرده است. یکی از اموری که زمینه این پرده‌دری را فراهم می‌کند دوچرخه سواری دختران است.!!...
سایت مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی<!!> در زمینه دوچرخه سواری بانوان می‌نویسد:« با توجه به ساختار و فیزیک خانم‌ها، وقتی دختران بر زین دوچرخه سوار می‌شوند دقیقا شرمگاه (فرج) آنان روی زین قرار می‌گیرد و باعث تحریک و تهییج آنان می‌شود و به تدریج ممکن است از این کار لذت ببرند و بر این لذت عادت کنند و به مرور زمان ممکن است به سمت خودارضایی کشیده شوند.!!!!!.....  <مطالعات تربیتی و فرهنگی !!!!!!!!!!>


سایت مدیریت مطالعات< تربیتی و فرهنگی!> در زمینه دوچرخه سواری بانوان می‌نویسد:« نباید از پیامدهای زیانبار آن در عرصه اجتماع و تهدید امنیت اخلاقی و عفت عمومی جامعه هم غافل ماند. این رفتار از سوی دختران نوجوان و جوان در پارک‌ها و کوچه و خیابان‌ها نوعا موجب تحریک شهوت نوجوانان و جوانانی می‌شود که در آستانه یا اوج بیداری جنسی و تحریک‌پذیری قرار دارند و کپسول شهوت آماده انفجارند.!!!!»
اگر کسی این باورها را که جوانان "کپسول شهوت آماده انفجار هستند" و دوچرخه سواری بانوان منجر به تحریک جنسی آنان می‌شود را باورهایی توهین‌آمیز به جوانان کشور تلقی کند، سخنی به گزافه نگفته است.


آخوند علم‌الهدی می‌گوید: «يک دختر خانم در خانه خودش، در را ببندد و توی حياط خانه‌اش ۱۰ ساعت هم دوچرخه‌سواری کند حرام نيست!!، اما وقتی اين دختر خانم بيايد توی کوچه و با لباس دوچرخه‌سواری، سوار دوچرخه شود، آن لباس و آن حرکت، عارضه فساد برای جامعه دارد!!.
جامعه‌شناسان تا کنون نظریه‌های گوناگونی پیرامون علل و ریشه‌های فساد عرضه کرده‌اند، اما در هیچ یک از این نظریه‌ها دوچرخه سواری محلی از اعراب ندارد.
بخشی از ایرانیان با اینکه دخترانشان دوچرخه‌سواری یاد بگیرند و دوچرخه سواری کنند مشکلی ندارند. حال آنکه کسانی با دستمایه قرار دادن مذهب و با نگاه جنسیتی به دوچرخه‌سواری بانوان، آن را منع می‌کنند.

..