.

ما در زندگی روزمره‌ مان چنان در تدارک جهنمی برای نابودی همه چيزيم كه فرصت ديدن و درک دقايق زيبا را از دست می‌دهيم.



۰۴ تیر ۱۳۹۲

بندباز بی‌مهار بر فراز گراندکانیون - U S A

 والندا چند روز پیش از عبور از گراند کانیون در حال تمرین در فلوریدا. او از خانواده‌ای است که هفت نسل بندباز بوده‌اند و خود او صاحب هفت رکورد جهانی است. او سال گذشته از آبشار نیاگارا عبور کرد.
 گراند کانیون برای سرخپوستان آمریکا مکانی مقدس محسوب می‌شود بنابراین در طول مسیر برای رسیدن به محل بندبازی، مردم قبیله ناواخو اعتراض خود را به این کار نشان می‌دادند.

در پایان مسیر همسر و دو فرزند والندا در انتظارش بودند. همسر او ارندیرا نیز بندباز است. والندا بر بالای طناب زانو زده و از او خواستگاری کرده بود.

والندا پیش از این یکبار با دندان‌هایش از یک هلی‌کوپتر آویزان شده و یک بار هم با موتورسیکلت از روی یک سیم فلزی عبور کرده بود.
 شبکه دیسکاوری گذر والندا از گراند کانیون را با ده ثانیه تاخیر پخش کرد. تاخیر برای این بود که در صورت سقوط تصاویر آن از تلویزیون پخش نشود. ۱.۵ میلیون نفر بیننده شاهد کار بی‌سابقه والندا بودند.
باد شدید و گرد و خاک از مشکلات والندا بندباز ۳۴ ساله آمریکایی بود اما او موفق شد خود را بر بالای طناب کنترل کند. والندا که خود را پادشاه بندبازان می‌نامد بدون طناب ایمنی و فقط با چوب موازنه، ۴۰۰ متر طول دره گراند کانیون را بر روی یک طناب فلزی پنج سانتی‌متری و در ارتفاع ۴۳۰ متری، در مدت ۲۲ دقیقه طی کرد.